ZyXEL Prestige modem/routers: LINK LED brandt niet of knippert


referentie Z074B


Indien de LINK LED op de modem/router uit is of knippert dan kan dit de volgende oorzaken hebben:

- De telefoonlijn tussen de modem/router en het telefoonstopcontact is niet of niet goed aangesloten
- De aansluiting tussen het ISRA punt (daar waar de telefoonaansluiting de woning binnen komt) en de centrale is niet goed
- De ADSL lijn is in de centrale niet, niet goed of niet op het juiste adres aangesloten
- De ADSL lijn is bij de operator (BaByXL, BBned, KPN of Versatel) niet of niet goed geactiveerd
- De ADSL lijn is niet goed aangesloten in de splitter (bv. ADSL lijn zit aan de telefoonzijde en vice versa)
- De afstand tussen de telefooncentrale en het aansluitpunt is te groot. U kunt dit controleren aan de hand van de postcode en huisnummer waarop de aansluiting is gerealiseerd en wel via http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm - De (eventueel) aanwezige ADSL splitter is defect.

Neem voor alle lijn problemen, uitgezonderd de lijn tussen product en telefoonstopcontact, contact op uw Internet Service Provider danwel uw operator (BaByXL, BBned, KPN, Versatel of anderszijds).

Router specifiek:

- De modem/router is een Annex A versie (ADSL over Analoog) en is aangesloten op Annex B (ADSL over ISDN)
- De modem/router is een Annex B versie (ADSL over ISDN) en is aangesloten op Annex A (ADSL over Analoog)
- De modem/router staat in firmware upgrade mode
- De modem/router en/of de daarbij behorende netspanningsadapter is defect (geen van de LEDS op het product brandt)
- De ADSL interface van de modem/router is defect

Alternatief:
- Controleer of de ADSL lijn wel werkt met een ander modem of modem/router.